Cas d'èxit en Xarxes Socials

Rieusset

Com digitalitzar el sector de l’etiquetatge i packaging

Logo Rieusset

Estratègia de Màrqueting Digital per al Sector del Packaging i Etiquetatge

 

Objectiu del client

Rieusset, del Grup Gerosa, és una empresa amb més de 150 anys d’experiència en la impressió d’etiquetes i packaging flexible i està especialitzada en els sectors de l’alimentació, begudes, higiene, tabac i farmàcia.
 

Rieusset va arribar a nosaltres amb interès en:

  • Tic lista millorar la qualitat dels seus continguts en blog i xarxes socials
  • Tic lista agilitzar la creació de continguts tècnics
  • Tic lista millorar la captació de trànsit al seu blog
  • Tic lista millorar el ràtio de conversió de leads del seu blog
  • Tic lista incrementar els seguidors de LinkedIn i el seu engagement
  • Tic lista incrementar la base de dades de subscriptors a la seva newsletter
  • Tic lista millorar la comunicació interna de l’empresa
  • Tic lista digitalitzar la captació de new business de l’equip comercial

El seu objectiu de màrqueting digital era millorar la notorietat de la marca i els serveis de Rieusset entre els equips de màrqueting i compres d’empreses d’alimentació i begudes d’Espanya.

caso de éxito de Rieusset
Màrqueting de continguts i Dashboard de resultats

caso de éxito de Rieusset
Desenvolupament de landing de captació de trànsit

Accions de Màrqueting Digital per al Sector d’Etiquetatge i Packaging

Com ho hem fet

Icono Content marketing

Content Marketing

Hem treballat una estratègia de content marketing anual basada en entre 4 i 6 eixos de comunicació segons requereixi l’estratègia de negoci. Hem desgranat aquests eixos en propostes de publicacions que distribuïm en el calendari anual tenint en compte les estacionalitats dels productes que etiqueten, els terminis d’implementació d’innovacions i millores corporatives o dates especials com esdeveniments, fires, festivitats, etc. Amb això aconseguim un pla de continguts estratègic que compta amb 24 posts al blog anuals, 12 newsletters i 52 posts a xarxes socials.
La creació dels continguts es fa de la mà dels responsables de cada departament de Rieusset: direcció, comercial, preimpressió, compres, sostenibilitat, innovació, etc. D’aquesta manera garantim una excel·lent qualitat en tots els continguts tècnics que publiquem.

Icono CRO

CRO

Rieusset compta amb un blog ja que la seva presentació corporativa digital està en la web del grup al qual pertany. La missió de Duoly és aconseguir que el blog sigui un dels canals principals per donar a conèixer Rieusset com a proveïdor d’envasos flexibles i etiquetes i que sigui una eina per captar leads.
Per aconseguir-ho, s’ha optimitzat el blog creant landing pages temàtiques dels seus productes i temàtiques clau: etiquetes d’aigua, etiquetes de cervesa, etiquetes per a menjar de mascotes, etiquetes per a envasos de cafè, sostenibilitat, tecnologia i innovació, sobre nosaltres i casos d’èxit.
També s’han afegit enllaços cap a aquestes landing pages en els peus dels posts del blog i s’han creat banners laterals per fer palanca cap a aquestes landing pages de captació.

Icono social media

Xarxes socials

Rieusset compta amb un perfil de LinkedIn corporatiu (actualment fusionat amb el del Grup Gerosa) en el qual s’ha publicat contingut orgànic de forma setmanal, seguint l’estratègia de Content MKT prèviament explicada. Creem posts en format d’imatges, presentacions, infografies i vídeos. A més, s’han fet accions periòdiques d’invitació a nous seguidors a través dels administradors del perfil.
També té un compte de YouTube on hem publicat vídeos informatius sobre l’activitat, formacions i innovacions de Rieusset que posteriorment s’han compartit en els altres canals digitals de la marca per augmentar-ne la visibilitat.

Icono social selling

Social Selling

Hem realitzat diversos tallers de formació en brand ambassador digital i en social selling a LinkedIn i Sales Navigator per als equips comercials i de customer service per incentivar la captació de new business en l’entorn digital. Aquestes formacions s’han acompanyat d’un seguiment i suport mensual als equips comercials per contribuir a maximitzar l’èxit en la seva captació de clients en línia. També hem impartit formació de LinkedIn a l’equip de recursos humans.

Icono social selling

Newsletters

Cada dos mesos enviem una newsletter a tots els subscriptors de Rieusset en la qual recollim les publicacions més recents d’alguna temàtica concreta relacionada amb els eixos de comunicació de la marca. Realitzem accions periòdiques de captació de nous subscriptors a través del blog, dels perfils socials i a través dels brand ambassadors de la marca. També fem el manteniment de la base de contactes per garantir-ne la qualitat.

Icono Formación

Comunicació Interna

Per activar un pla de comunicació interna de la marca i definir els canals de comunicació a treballar, es va realitzar una enquesta als treballadors. Els resultats han servit per crear una newsletter interna en la qual informem en primícia de les notícies que es publicaran als canals públics de Rieusset i que inclou altres notícies internes com incorporacions a l’equip, plans de salut, de formació, de prevenció de riscos, etc. A més, s’ha creat una intranet per compartir documents corporatius amb les persones treballadores.

Icono SEO

SEO

Hem treballat el SEO onpage i offpage per aconseguir que la web de Rieusset estigui entre les primeres posicions als cercadors per paraules clau relacionades amb etiquetes i packaging flexible per a les indústries alimentàries, de begudes, d’higiene, de tabac i de farmàcia. A nivell onpage es creen tots els posts del blog optimitzats per a SEO quant a l’extensió, ús de paraules clau, estructura de continguts (seccions, títols, enllaços…), etiquetatge (follow, title, metas, alts…) i optimització d’imatges.

Icono Reputación digital

Reputació digital

Mensualment, revisem les opinions que la marca rep a qualsevol portal digital, entre els quals: xarxes socials, Google My Business, Go Work, etc. En cas d’identificar preguntes o queixes, les transmetem a la direcció de Rieusset i les responem segons el pla de reputació digital definit.

Icono hosting y dominios

Hosting, domini i Manteniment web

Actualitzem de forma regular la versió del CMS (WordPress), plugins i components de la web, corregim errors i vulnerabilitats i implementem mesures de seguretat per protegir les dades i prevenir ciberatacs. Gestionem i actualitzem anualment els serveis d’allotjament web i dominis.

Icono Monitorización

Monitorització i reporting

S’ha desenvolupat un dashboard multicanal en el qual el client pot consultar les seves mètriques i resultats de totes les tàctiques digitals en temps real. A més, mensualment realitzem una reunió estratègica en la qual analitzem els resultats aconseguits, revisem les accions implementades i planifiquem accions i continguts per als mesos següents.

RESULTATS

Imagen Caso de éxito - Ilustración copa confeti
Fites més importants aconseguides:
Augment del

%

seguidors a Linkedin

Augment del

%

captació de leads al blog

Augment del

%

tràfic qualificat al blog

  • Keywords d’alt interès per al negoci en primeres posicions a Google
  • 33% de taxa d’obertura mitjana de newsletters
  • 7% de taxa de clics mitjana de newsletters
  • Keywords d’alt interès per al negoci en primeres posicions a Google
  • 33% de taxa d’obertura mitjana de newsletters
  • 7% de taxa de clics mitjana de newsletters

Màrqueting Digital per al sector de l’etiquetatge i packaging

Opinió del client

Duoly és una empresa amb la qual es poden plantejar reptes sabent que els assumiu com a propis, exigint-vos el millor resultat per al client. Teniu un alt grau d'adaptabilitat i no perdeu mai de vista l'objectiu.
Fins i tot quan el client es pot despistar o quan hi ha modificacions en l'estratègia, us adapteu i racionalitzeu les hores perquè no es perdi cap.
I, sobretot, no només feu el que s'ha acordat sinó que proposeu idees per millorar. Aquest, juntament amb la capacitat de no defallir en la feina, són els punts més valuosos de l'equip de Duoly.
I aprofitant que parlem de l'equip i que no ho faig mai, us felicito per com treballeu però sobretot per com sou: magnífics.

Logo Rieusset

Jordi López

Direcció General / General Manager Rieusset

Treballar amb Duoly és molt fàcil, perquè el nivell d'interlocució és molt alt en tot el seu equip. L'important és comptar amb especialistes en cada àrea de treball, Xarxes, Contingut, SEO/SEM, sense perdre de vista l'estratègia global i això és el que més valoro de Duoly com a agència.

D'altra banda, les regles del joc i, per tant, les eines disponibles per a empreses B2B com Rieusset, no són les mateixes i els missatges han d'estar més treballats de manera racional, amb una estratègia més orientada al negoci i amb arguments contrastats perquè funcionin.

Duoly es mou en aquest entorn amb total soltesa i aportant creativitat, per enriquir l'estratègia definida, demostrant que també es pot ser creatiu i innovador per a empreses industrials. Orientats a resultats, són àgils i flexibles per canviar i reinterpretar els escenaris que canvien constantment.

Logo Rieusset

Xavi Grau

Responsable de Màrqueting i Comunicació de Rieusset Rieusset

Vols que estudiem el teu cas?

Explica’ns el teu cas. Estarem encantats d’ajudar-te i de convidar-te a un cafè.

Quan et truquem?

GDPR

Informació bàsica sobre protecció de dades
Responsable: DUOLY DIGITAL S.L.

Finalitats: Gestionar l’enviament d’informació que ens sol·licita. Enviament de comunicacions comercials.

Legitimació: Consentiment. Pot retirar el consentiment en qualsevol moment.

Destinataris: Les seves dades no es cediran a tercers, excepte en cas d’obligació legal.

Drets de l’interessat: A accedir, oposar-se, rectificar i que es suprimeixin les seves dades, així com altres drets com s’explica en la informació addicional.

Podeu accedir a informació addicional i ampliada en aquest enllaç.

chico contacta con Duoly
¿Te ayudamos?